Dobra apteka to niewątpliwie taka, która ma przystępne ceny. Wówczas można kupić w niej potrzebne leki i zapłacić całkiem niedużo. Ale tak naprawdę aby znaleźć tą najtańszą, trzeba odwiedzić praktycznie każdą z nich, sprawdzić ceny, a dopiero później dokonać samodzielnej oceny, która z tych aptek jest najlepsza. Wiadomo jednak, że nie wszystkie są wstanie sprzedawać leki po kosztach. Niekiedy aby się utrzymać, muszą wycenić się dość wysoko. Czy to oznacza, że wówczas nie mają klientów?
Grunt to dobry marketing
Co prawda z marketingiem w przypadku aptek nie jest tak łatwo, ale bez tego też trudno jest utrzymać pozycję na rynku. Apteki przeważnie nie zachwalają swojej oferty, ale informują o tym, że istnieją i gdzie działają. Wprowadzają różne akcje, które mają na celu przede wszystkim przytrzymać przy sobie zdobytego już klienta. W tym celu służą karty na punkty, karty rabatowe, w niektórych aptekach w ustalonych godzinach wszystkie leki bez recepty są tańsze. Wystarczy, że klient raz odwiedzi aptekę, dowie się że takie panują tam zasady, a kiedy mu się spodobają, pozostanie jej stałym klientem. Co więcej, ten przekaże informację innym osobom i w ten sposób apteka pozyska nowych klientów. Taki marketing jest całkiem w porządku.
Inteligentne działania marketingowe
W przypadku aptek, najbardziej skuteczne są solidne kampanie marketingowe, które tworzą wykwalifikowani marketingowcy. Niektóre apteki mają takich własnych, którzy zajmują się różnego rodzaju działaniami. Reklama nie jest bezpośrednia, nie ma haseł typu nasza apteka jest najlepsza, nasza apteka ma najniższe ceny. W tym przypadku marketing działa nieco inaczej. Co prawda zdarzają się tańsze ceny niektórych leków niż w innych aptekach, ale nikt nie informuje o tym klientów w taki sposób. Inteligentny marketing oferują również firmy jak mobilnebadania.pl, które zajmują się organizacją chociażby eventów medycznych, które między innymi służą reklamowaniu danych punktów i usług. Podczas danego wydarzenia, profesjonalnie reklamują apteki, zyskując dla nich nowych klientów.